سئو محتوا برای مبتدیان

سئو برای مبتدیان: راهنمای کامل برای شروع بهینه‌سازی سایت سئو سولوشن

این نکته سئو می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نحوه رتبه‌بندی محتوای شما داشته باشد. با تمرکز بر تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد، محتوایی ارائه دهید که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ارزشمند باشد. اگرچه E-E-A-T به‌طور رسمی یک فاکتور رتبه‌بندی نیست، اما در تولید محتوا باید آن را در نظر بگیرید. اطلاعات و رویکردی که برای رعایت E-E-A-T اتخاذ می‌کنید، معمولاً منجر به ایجاد محتوایی می‌شود که به‌طور طبیعی رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب می‌کند. این منو به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر در سایت شما پیمایش کنند. همچنین، این منو می‌تواند به‌عنوان داده‌های ساختاریافته (Structured Data) عمل کند، که ظاهر سایت شما را در نتایج جستجو بهبود می‌بخشد.

منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که می‌توانند صفحات، پست‌ها، طبقه بندی‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و urlهای‌ آنها باشد. ساختار سایت از آنجایی مهم است که گوگل را هدایت می‌کند، با محتوای شما رقابت نخواهد کرد و تجربه کاربری و درک کاربر از سایت شما را تسهیل خواهد نمود. اگر نگاهی کلی به موضوعاتی که در این بروزرسانی آورده شده‌اند بیندازیم، متوجه می‌شویم که گوگل هدف از فاکتور تجربه را بیشتر برای افزایش کیفیت محتوا و درک آن آورده است. در کنار این موارد، گوگل اعتماد (T) را نیز مجددا به عنوان مهم‌ترین فاکتور در بین این شاخص‌ها ذکر می نماید. یکی از موضوعات جانبی در آموزش سئو که گوگل و کاربران می‌توانند از طریق آن به پلتفرم شما اعتماد کنند، Topical authority است.

استفاده از فایل های تصویری با فرمت مناسب به شما کمک می کند تا کیفیت تصویر بهتری داشته باشید و حجم فایل را هم کاهش دهید. در پست دیگر ما در مورد سایت مپ های XML اطلاعات بیشتری کسب کنید. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید. با این حال، برای اینکه جزئیات بیشتری داشته باشیم، باید به Google Analytics نگاهی بیندازیم تا بررسی کنیم که مردم چگونه با محتوای ما درگیر هستند.

ابتدا اجازه دهید تا تعریفی از استراتژی سئو را برای شما ارائه کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا سایت‌هایی که به برندسازی اهمیت می‌دهند، از طریق بالا آوردن نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدف آنها سرچ می‌کنند، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهند. مثلا اگر عبارت “آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)” را سرچ کنید، همواره نتایج SEOEDU را مشاهده می‌کنید. حال کسانی که به آموزش سئو علاقمند هستند، SEOEDU را با احتمال بیشتری انتخاب می‌کنند و به آن اعتماد دارند. و یک ساختار سایت منظم هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو، اهمیت دارد.

اکنون بیش از 7 میلیارد انسان در زمین زندگی می‌کنند و تعداد وبلاگ‌ها نیز چیزی در حدود 1 میلیارد عدد است. با یک حساب و کتاب سرانگشتی به خوبی می‌توان فهمید رقابت پادکست 1420 برابر کمتر از وبلاگ نویسی است. این رقم حتی در وب فارسی نیز کمتر است؛ بنابراین سئو کردن پادکست و بالا آوردن این چنین محتواهایی می‌تواند یک نوع برندینگ و راهکار برای افزایش ترافیک و ماندگاری کاربر در سایت شما باشد. ما در آموزش سئو این صفحه و مقالات سایت به صورت کامل و جداگانه راجع به این موارد توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم. گوگل MUM مخفف عبارت Google Multitask Unified Model، به معنای مدل یکپارچه چندوجهی گوگل است که بروزرسانی آن از ژوئن سال 2021 ارائه شد. این فناوری به کمک هوش مصنوعی، بعد جدیدی از جستجو و درک اطلاعات را برای گوگل و کاربران می گشاید.

استفاده از عکس های سئو شده هم سبب می شود تا چشم کاربر از خواندن متن خسته نشود همچنین سبب بهبود سئو سایت شما می شود. در مقاله راهنمای سئو سایت برای مبتدیان لازم است به شما بگوییم از تصاویر کم حجم در سایت خود استفاده کنید تا سرعت بارگذاری سایت تان کاهش نیابد. یکی از اصلی ترین موضوعات که تمام افراد فعال در زمینه صنعت دیجیتال مارکتینگ باید درباره آن اطلاعات جامع و خوبی در اختیار داشته باشند مفاهیم سئو است. شما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه سئو سایت فعالیت داشته باشید باید با افراد حرفه ای در این زمینه در ارتباط باشید. شما الان سئوی محتوا را یاد گرفتید و به راحتی می‌توانید با انجام این مراحل، محتوای خود را به رتبه‌های بالا برسانید.

نکته مهم در لینک‌سازی با رپورتاژ این است که صفحات دسته‌بندی مهم اولویت‌بندی شوند و برای آن‌ها رپورتاژ تهیه شود. به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم. بنابراین بریم به ادامه آموزش تا ببینید چه کاری باید برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی انجام دهید. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در می‌آید و با کلیک روی جزئیات می‌توانید صفحات را مشاهده نمایید. برای ریدایرکت صفحات می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید.

انکرتکست‌ها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که یادگیری آن‌ها در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم است. از این رو در ادامه شما را با انواع آنها آشنا می‌کنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو به بهترین شکل از آنها بهره بگیرید. این کار به نوعی منجر به تامین ترافیک با سوشیال سیگنال‌ها می‌شود. از این رو یادگیری تکنیک‌های مختلف برای ایجاد بک لینک رایگان از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در آموزش رایگان سئو با آن آشنا شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های ساخت بک لینک را معرفی می‌کنیم.

جالب است بدانید در حدود 26 درصد از کاربران اینترنت در جهان مخاطب محتواهایی با زبان انگلیسی هستند. بنابراین سئو سایت در این حوزه نیز می‌تواند ترافیک ارگانیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب نماید. شما می‌توانید برای آموزش سئو رایگان، از منابع مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از بهترین پیشنهادها استفاده از Google search central، بخش بلاگ وب سایت‌هایی مانند Sermush، neilpatel، اچرف یا دنبال کردن متخصصین سئو مانند پیج جان مولر است. همچنین مجموعه آموزش‌های رایگان بسیار زیادی در بخش بلاگ و صفحه آموزش سئو مجموعه SEOEDU قرار داده شده‌اند که سعی شده است به روزترین مطالب براساس مستندات گوگل در آن گذاشته شوند. افزایش اعتبار دامنه یا DR مزیت‌های بسیاری دارد که در آموزش سئو این صفحه کمی راجع به آن اشاراتی داشتیم.

استفاده‌ی زیاد از حد از کلیدواژه‌ها،‌ در واقع نوعی ترفند کلاه سیاه محسوب شده و اثرات مخرب و مقابل سئو را برای وب سایت در پیش دارد. برای این منظور، سئو24 در کنار مفاهیم پایه‌ای و اصولی سئو، به تکنیک‌های حرفه‌ای و موضوعات پیشرفته نیز می‌پردازد. محتوای آموزشی سئو 24 در 4 دسته مفاهیم سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم شده‌اند تا همه موضوعات سئو را پوشش دهند. ضمن اینکه در فوتر سایت می‌توانید به صفحات مهم سایتتان با کلمه کلیدی دوم یک صفحه مهم نیز لینک بدهید تا محور موضوعی یک صفحه را بیشتر برای گوگل واضح کنید. لینک‌های ساختاری؛ لینک‌هایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار می‌شوند و می‌توانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.

تکنیک‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود کسب درامد دارید، تهیه اشتراک از یک ابزار کلمه کلیدی پولی باکیفیت، یک سرمایه گذاری عالی بر روی کسب و کارتان است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد.

مثلاً در مورد 7learn.com، هزاران صفحه رو می‌بینی که ایندکس شده. سئو واقعاً سخت نیست، ولی برای مسلط شدن به بخش‌های پیشرفته‌ترش زمان می‌بره. اما تا اون موقع، بهتره اصول اولیه سئو رو یاد بگیری تا زودتر نتیجه بگیری و از همون اول دستت پر باشه! تو این راهنمای شروع سریع سئو، می‌خوایم این اصول رو بهت یاد بدیم. ما قراره تو این راهنما به همه این بخش‌ها به‌طور کامل بپردازیم، ولی فعلاً می‌خواستیم یه نگاه کلی به ساختار کل راهنما بندازیم. این اطلاعات رو با تمرین ترکیب کن و مطمئن باش که به زودی تو هم یه متخصص سئو می‌شی.

در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود. هنگامی که موضوع را تعیین کردید، می توانید به کلمات کلیدی بازگشته و آن کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند.

در ادامه می‌خواهم مراحل گام به گام سئو سایت وبلاگی را توضیح دهم. برای موفقیت در سئو اینگونه سایت‌ها؛ حداقل به ۴ ابزار نیاز دارید. البته برای انجام این کار نیاز دارید تا به تعداد کافی محتوا تولید کرده باشید و سپس این محتواها را در یک صفحه با رابط کاربری عالی در کنار هم جمع کنید و لینک دهید. استراتژی سئو اینگونه سایت‌ها جذب ترافیک از کیوردهای لانگ‌تیل است. البته بعضی از سایت‌های مجله‌ای قدیمی مثل searchenginland.com بخش متفاوتی در سایتشان راه‌اندازی کرده‌اند تا در کیوردهای رقابتی و کوتاه نیز رتبه کسب کنند.

گواهی SSL برای https شدن سایت یکی از فاکتورهای کوچک رتبه‌بندی است. چنانچه دروس بالا را به دقت مطالعه کرده باشید؛ در وردپرس فقط کافی است نکات را پیاده‌سازی کنید. این نوع محتواها؛ پتانسیل بسیار بالایی برای دریافت بک‌لینک دارند. در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست می‌کنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمع‌آوری شده باشد ارائه می‌کنیم. استراتژی شامل جزئیات نمی‌شود و بعضا کلمات استراتژی با تاکتیک به جای هم استفاده می‌شود.

امکان برگزاری ملاقات و نشست آنلاین هم وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. این سری ویدیویی جدید از ذهن فنی و خلاق آلیدا سولیس، بسیار ارزشمند است! کانال آلیدا ترکیبی از بررسی‌های عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبه‌هایی با متخصصان سئو است. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا می‌کنید. بنیانگذار اکسپوزر نینجا تیم کامرون-کیچن، در این پادکست به عمق استراتژی‌های بازاریابی، روندهای صنعت و بهترین نکات بازاریابی دیجیتالی می‌پردازد.

برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که برخی از مهم‌‌ترین آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید. این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می‌یابد. به طور کلی تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی‌تر کرد. اما این تکنیک‌ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می‌توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات نیز به صورت تجربی و با آزمون و خطا بدست می‌آیند. سایت VARZESH3 یک سایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش باشید، بارها به آن سر زده‌اید.

به عنوان مثال، اگر صفحه وب شما به کندی بارگیری می شود و کاربران تمایل به پرش دارند، گوگل بر اساس این اطلاعات تنظیم می کند. در مقالۀ «نکات مهم برای بهینه‌سازی URL سایت» می‌توانید درباره این موضوع بیشتر بخوانید. اگر این آدرس به خوبی نوشته شده باشد، گوگل راحت‌تر متوجه می‌شود که این صفحه درباره چیست. این طوری زمانی که شخصی درباره موضوع مرتبط با صفحه شما جستجو می‌کند، احتمال این که گوگل سایت شما را نشان دهد بیشتر می‌شود. تولید محتوای بدون سئو مثل این است که شما بهترین و با کیفیت‌ترین اجناس را برای برای مغازه‌تان بیاورید ولی آن‌ها را در انبار نگهدارید و مشتری شما هیچوقت نبیند.

اگر یک فرد مبتدی در زمینه بهینه سازی سایت هستید، باید با اصول اساسی سئو آشنایی کامل داشته باشید. علاوه بر مواردی که ما در یک محتوا برای شما بیان کردیم، برخی دیگر از نکات مانند آشنایی با لینک سازی هدفمند و استفاده از سئو تکنیکال در ادامه این روند می‌ توانند به شما کمک فراوان کنند. که شما با یک تماس می توانید در این زمینه از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید. در دنیای دیجیتال امروز، تولید محتوای باکیفیت به تنهایی کافی نیست. برای موفقیت در جذب مخاطب و افزایش ترافیک وب‌سایت، باید بدانید سئو محتوا چیست و چگونه محتوای سئو شده را باید تولید کنید. سئو محتوا به فرآیند ایجاد و بهینه‌سازی محتوای دیجیتال برای موتورهای جستجو اشاره دارد که هدف آن بهبود رتبه صفحات وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل است.

KPI مخفف key performance indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. شاید فکر کنید این روش‌ها تئوری هستند اما من تقریبا از تمام این روش‌ها درآمد کسب کرده‌ام.

این راهنما می‌تونه برای تو مفید باشه، به شرطی که هم علاقه داشته باشی سئو رو یاد بگیری، هم اینکه حاضری اون مفاهیم رو تو عمل اجرا کنی و تست کنی. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. اما اگر واقعا در یادگیری سئو مصمم هستید ما پلن حرفه‌ ای تری برای شما داریم که شما را به سطح جدیدی از سئو می‌رساند. علاوه بر نکات بالا؛ حتما سایر نکات تکنیکال که در فصل سئو تکنیکال عرض کردم را هم ترتیب اثر دهید. بنابراین هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد و میزبانی قدرتمندتری داشته باشید سرعت خزش در سایت شما بالاتر می‌رود. بدیهی است هر چقدر تعداد محتواهای منتشر شده بیشتر باشد؛ به همان میزان ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد.

علاوه بر مشاهده عملکرد صفحات خود، شناسایی منابع ترافیک سایت بسیار مهم است. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک (CTR) پایینی دارند نگاهی بیندازید. احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید CTR را با نوشتن تگ عنوان و متا دیسکریپشن بهتر، بهبود بخشید. هنگامی که آنها را پیدا کردید، دستورالعمل های پست مهمان آنها را بخوانید و با مالک وب سایت تماس بگیرید. اولاً، برای سایت شما بهتر است که لینک های بلندمدت را از سایت‌های باکیفیت بگیرید، زیرا می‌توانند در طول زمان ارزششان را افزایش دهند.

این عناصر معمولا در نتایج جستجو یا زمانی که آن صفحه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارید، نمایش داده می شوند. فناوری Accelerated Mobile Pages یا AMP امکان بارگذاری سریعتر محتوا در دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند. این فناوری در عمل، به این معنی است که محتوا در یک نسخه ساده تر و سبک تر از صفحه اصلی شما در تلفن های هوشمند ارائه می شود. نکته آخر اینکه مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر کاربران ایرانی را هدف قرار داده اید، وجود سرور در کانادا کار عاقلانه ای نیست). اگر هاست شما زمان پاسخگویی خوبی ندارد، کار خاصی حتی با بهینه سازی بیشتر نمی توانید انجام دهید.

برای نتایج موبایل، معمولاً عناوین طولانی‌تر هم مشکلی ایجاد نمی‌کنن، مخصوصاً اگه بیشتر ترافیکت از طریق موبایل باشه. مهم‌تر از همه، باید بررسی کنی که سایتت روی دستگاه‌های موبایل چطور کار می‌کنه. بیشتر کاربران الان از طریق گوشی‌هاشون سایت‌ها رو باز می‌کنن و گوگل هم معمولاً برای رتبه‌بندی سایت‌ها، نسخه موبایل رو در نظر می‌گیره. یه ابزار خوب برای بررسی سئو مثل Moz Pro’s Site Crawl می‌تونه مشکلاتی مثل صفحات خراب، لینک‌های شکسته، محتوای تکراری و سایر مسائل فنی سئو رو پیدا کنه. از ابزارهای خزش دیگه‌ای که پیشنهاد می‌دیم استفاده کنی، می‌تونیم به Screaming Frog و Sitebulb اشاره کنیم.

در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است. هر بک لینکی که برای دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است نقض دستورالعمل های گوگل در نظر گرفته شود.

در سئو داخلی، بهینه سازی محتوا بسیار مهم است؛ چراکه محتوا تاثیر بسیار بالایی در تقویت سئو و کسب رتبه یک سایت دارد. بهینه سازی سایت می تواند در اولین مرحله با اصلاح عناوین و توضیحات متا انجام گردد. این کار با ترفندهای مختلفی قابل انجام است که از آن جمله می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی در تایتل‌ها، دیسکریپشن‌ها، به کار بردن کلمات کلیک خور مثلا صفات عالی و برترین و غیره اشاره کرد. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌های آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پست‌های بلاگ یا محصول و غیره می‌رسد.

در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. سئو خارجی با دیگر بخش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندینگ هم در ارتباط است. این بخش ها به صورت غیرمستقیم بر روی اعتبار وب سایت شما تاثیر گذار هستند. ما همچنین دوست داریم از Google Analytics Behavior Flow استفاده کنیم تا به ما نشان دهیم که کاربران هنگام ورود به وب سایت ما چه مسیری را طی می کنند. در زیر چند استراتژی ذکر شده است که به افزایش ترافیک سریع به محتوای شما کمک می کند و به رتبه بالاتر آن کمک می کند.

در این بخش از آموزش سئو به کارهایی از جمله ایجاد بک لینک و راه اندازی کمپین‌های رپورتاژ پرداخته می‌شود. همچنین وجود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان برای کاربرانی که قصد دارند سریع‌تر به محتوا مورد نظر خود برسند نیز بسیار اهمیت دارد. به طور کلی استفاده از عنوان مناسب یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است که مقالات مفصلی راجع به آن در SEOEDU قرار داده‌ایم. ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگانی اشاره دارد که از طریق نتایج جستجوی رایگان موتورهای جستجو به وب‌سایت شما می‌رسند. بیایید اول با مفهوم سئو آشنا شویم، SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو عملی است برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما به‌ منظور بالا بردن رتبه آن در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداختی) موتورهای جستجو. هدف از این کار دیده شدن بیشتر توسط مشتریانی است که ممکن است به وب‌سایت شما مراجعه کرده و حتی خریدی انجام دهند.

و این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط که افراد به دنبال آن‌ها هستند را تولید می‌کند. موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات‌های وب (که به آن‌ها عنکبوت‌ نیز گفته می‌شود) استفاده می‌کنند تا وب‌سایت‌ها را در سراسر اینترنت کشف و بازدید کنند. این ربات‌ها با دنبال کردن لینک‌های موجود در وب‌سایت‌های شناخته‌شده، به مرور صفحات وب می‌پردازند. فیچر اسنیپت‌ها در بالای برخی نتایج جستجو، در موقعیتی به نام موقعیت صفر (Position Zero) ظاهر می‌شوند. این موقعیت شما را بالاتر از تمام صفحات دیگر قرار می‌دهد و می‌تواند به سایت شما کمک کند تا کلیک‌ها و ترافیک بیشتری به دست آورد. ابزارهایی مانند Yoast SEO برای وردپرس یا Google Analytics به شما کمک می‌کنند تا عملکرد محتوای خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید.

فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست با هدف افزایش رتبه وب سایت است. این تکنیک ها ممکن است که وب سایت شما را به رتبه های بالای نتایج جستجو برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود متوجه این نوع اقدامات شده و وب سایت شما را با جریمه رو به رو می سازند. از سایت خود دیدن کنید و مطمئن شوید که برچسب عنوان، محتوایی را که به آن نگاه می کنید را توصیف می کند. مطمئن شوید که حاوی کلمات کلیدی است که می خواهید کاربران با سرچ آن وب سایت شما را پیدا کنند.

برای یادگیری عمیق تر این مباحث در دوره طلایی آموزش فرانت اند از ۰ تا ۱۰۰ طراحی وب حرفه‌ای توسط همین مدرس تدریس شده است. هدف از این دوره ارائه دانش علمی و کاربردی است که در دنیای واقعی قابل استفاده است. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/